Motoren revisie.

 Wij zijn blij met de interesse die u toont voor onze kennis op het gebied van:

De voordelen die u zal aantreffen en mag ervaren ten opzichte van onze con collega's??

  • Duidelijkheid en communicatie.
  • Het geven doelgerichte product informatie.
  • Bij mij zult u merken dat uit het oog zeker NIET uit het hart zal wezen.

De voordelen van revisie zijn?

  • Wat er uit komt past er ook weer in.
  • Geen extra kosten voor hermotoriseren en allerhande bijkomende materialen en toebehoren.
  • Geen gezaag in de boot, stof , geslijp, rook , verflucht en ongemakken.
  • Kostenbesparing is een feit, een nieuwe installatie inclusief inbouw en appendages is meestal 2 keer zo duur.
  • Een gereviseerde motor gaat zeker ook weer 10 jaar mee voordat hij eventuele compressie problemen krijgt, en dat is gelijk aan die van een nieuwe.
  • Op een gereviseerde motor zit een jaar revisie garantie.
  • Op nazorg en garantie zijn we erg alert, daar besteed ik veel aandacht aan. 

Wat kunt u verwachten?

  • Professionaliteit & Flexibiliteit.
  • Aandacht en interesse.
  • Een zeer goede prijs/ kwaliteit verhouding
  • Duidelijke uitleg.
  • Tussentijdse rapportages i.v.m. eventuele onvoorziene gebreken
  • Een goede nazorg.


Wat is de procedure?

  • Wij komen eerst even met de klant kennismaken en verwelkomen.
  • De situatie aan boord bekijken,  het plan en de wensen van de klant doornemen.
  • Voorzorgsmaatregelen treffen, om beschadigingen aan betimmering en kajuitingang te voorkomen.
  • Voorzorgsmaatregelen treffen, om vervuiling van olie en koelwater aan betimmering en teakhouten dekken te voorkomen.
  • Hijsen en transport gebeurt altijd even met een paar mannen om schade te voorkomen.


Wat vervangen we standaard in een diesel aan onderdelen?

  • Hoofd en drijfstang lagers.
  • Pakkingen en krukas keerringen. 
  • Thermostaat.
  • In- en uitlaat kleppen.
  • Klepgeleiders.
  • Alle aanwezige vries pluggen in een blok.
  • Zuigers en bussen.
  • Verstuiver tips.
  • Opvoer pomp.
  • Buitenwater pomp onderdelen.
  • Brandstof opvoer pomp.
  • water circulatiepomp interkoeling.
  • Vriesplaten blok en kop.
  • Klepzittingen.
  • pakkingen en rubber afdichtingen t.b.v marinisatie set.

Keerkoppelingen:

Paragon , Velvet, hbw hurth, technodrive , prm, Zf,  Volvo Penta, saildrive, hecdrive units.

Heb ik zeker een brede ervaring mee en heb deze delen talloze keren geheel gereviseerd .    

De Revisie.

  • Olie & koelvloeistof aftappen.
  • Foto's van de motor maken. Deze stellen we voor u beschikbaar. 
  • Gehele demontage, van motor en marinisatie onderdelen. ( Alles gaat dus los, en dat is onze sterke factor)
  • Alles gaat in de metal laundry waarna de onderdelen worden geborsteld om alle resterende verf te verwijderen.
  • Het meten van vele onderdelen om de slijtage te indexeren.
  • De onderdelenlijst samenstellen en bespreken met de klant die wij er voor dit deel van de procedure bij roepen, of in de gelegenheid stellen om aanwezig te willen zijn.
  • Het polijsten van nokkenas & Krukas of evt. het slijpen ervan.
  • Het reviseren van uw inspuitpomp.
  • Het slijpen en schuren van de klepzittingen en het vervangen van klepgeleiders.
  • Machinale bewerkingen (indien nodig) zoals het boren van het blok en machinaal honen besteden wij uit aan derden.  Gedurende deze periode zijn we zelf in de weer met het gereed maken van de marinisatie set en het ontkalken ervan.
  • Als het blok weer is gearriveerd starten we de werkzaamheden weer op en bouwen we de motor  op.
  • Na montage en na de dichtheid test die alleen wij verrichten wordt de motor in de originele kleur van het motormerk gespoten.
  • Kleurschakeringen worden standaard aangebracht : dynamo, starter, inspuitpomp, opvoerpomp.  Zeewaterpomp en koelwater rubber slangen worden niet mee gespoten in kleur.
  • Motor wordt op de testtafel getest op een goede werking ervan.
  • Motor wordt teruggeplaatst, uitgelijnd en aangesloten op fundatie, schroefas, electriciteit en leidingen.
  • Motor wordt gedurende een dagdeel getest en geobserveerd.
  • Wij brengen de eigenaar/ schipper op de hoogte van resterende bijzonderheden in de vorm van een checklist.


Vraagt u zich nu af, wanneer kan de Meester aan mijn revisie beginnen?   Dan is het antwoord eenvoudig.

Een revisie begint met een belletje.




Meester Motorenrevisie & Scheepsreparatie. update 25 aug 2014.