De Kwaliteit & Betrouwbaarheid van Perkins.



Frank Perkins geboren op 20 februari 1889. Peterborough. Engeland






Perkins 6.543

Meester reviseerde de eerste perkins in 1997.

En het was dus ook vanaf dat moment dat ik ontdekte dat perkins de motor was bij uitstek waar zoveel eenvoud en doeltreffende functionaliteit samen komen.

Het merk motor dus die zeker voor revisie in aanmerking komt.

Het werd me bij de eerste al duidelijk dat de Engelse makers van deze motoren de beste gieters zijn die je je maar kan voorstellen. Engels gietijzer is dan ook waarlijk onverslijtbaar te noemen.

De perkins 4.99 direct gekoeld en de eerste motor uit de familie reeks was, waar uiteindelijk de 4.107 en de 108 uit zijn ontstaan. die wij bij Meester Motoren nog zo kunnen aanraden. Uiteindelijk vanaf 1997 was ik verkocht aan het merk Perkins.

Ook de diverse andere modellen uit die tijd zijn onverschrokken solide en sterk te noemen . Daarbij te denken aan de 4.236M en de 6.354M de zeerbekende opvolger van de P6 Motor welke nog in de landingsvaartuigen van normandie werden gebruikt. Ja het mag wel duidelijk wezen maar met Perkins heb je zeker een stuk kwaliteit aan boord.

En daarmee een verschrikkelijk mooi koppel waardoor het varen zo plezierig is te noemen, als ook het gehoor welke ervan afkomt als erg prettig wordt ervaren door vele gebruikers van het merk.

Geen Chinees pleziervaart motortje doet dat na tot op de dag van vandaag en morgen.

Er is al een menig aantal perkins gebruikers bij me geweest die verklaarden dat ze de motor hadden vervangen en er nog met heimwee aan terug dachten. 

Maar ja eenmaal weg is een vaarwel voorgoed.    

Het Perkins 4.107 & 4.108 ruilsysteem houdt dan ook het volgende in.

U levert een soort gelijke perkins in van de hier op de site getoonde modellen en u krijgt een zelfde exemplaar weer terug . (Het lijkt dus op een statiegeld flessen systeem.)

Ook bieden wij de mogelijkheid om een update aan uw diesel te laten plaatsvinden en dat betekend dat wij uw diesel voorzien van de allerlaatste marinisatieset .

De toegang en het onderhoud aan uw perkins wordt daardoor in de komende 20 jaar nog makkelijker.

Ja want dat is zeker de periode waarover we spreken.

Deze diesel die al een soort gelijk aantal aan jaren heeft gewerkt doet dat dus gewoon na revisie nog eens.



 

De laatste marinisatie set op uw Perkins  4.99 of de 4.107/08 ? 

 Dat is zeker mogelijk

Nieuw of reviseren van de Perkins??

Uiteraard ligt die keuze aan u, maar toch leest u deze pagina en dat is omdat u blij bent (geweest) met uw 4.107 of 4.108 diesel die u gewent bent. Nogmaals als kenner kan ik u zeggen dat ik vele mensen heb meegemaakt die verklaarden dat het een grote fout is geweest om over te stappen. Vooral als het ging om een kleiner model diesel, want dan kwam het volgende al snel aan het licht.

  • In en uitlaat kleppen waarvan de diameter klep steel veel dunner zal zijn als die van een scheepsdiesel .
  • Kleiner vind je dus in veel facetten terug, te denken aan:
  • De grote en het gewicht van een vliegwiel die normaal een grote waarde aan een scheepsdiesel geven.Te weten het KOPPEL waarmee u moet schakelen deze zal bij een kleinere diesel dus ook kleiner zijn.
  • klep zittingen ( in en uitlaat )die de afsluiting en daarmee de compressie moeten waarborgen om minimaal te kunnen starten en die de helft smaller zullen zijn, als de Perkins.

De gezamenlijke overeenkomst van een degelijke scheepsdiesel en het nieuwe kleine model  is ?

>>>het water in de uitlaat.<<<

U kan dus wel begrijpen dat een klein klepje sneller is weggeroest als een grote klep, met als gevolg een kop revisie binnen 12 jaar of erger na aanschaf van een nieuw klein dieseltje.
Elke keer als u de motor uit zet staat er minimaal 1 uitlaat poort geopend en ademt dan gezellig aan dat lauwe water wat nog na staat te verdampen in uw water lock.
Ja daar heeft natuurlijk een industrieel voertuig of werktuig geen last van, waar deze kleinere motoren uiteindelijk voor ontworpen zijn.   ( want die hebben droge uitlaat)

Door dit soort wetenswaardigheden kan men zeggen: 

Reviseer of ruil ik mijn degelijke Perkins scheepsdiesel 4.107 of 4.108 in bij Meester Motoren.

Van de gereviseerde scheepsdiesel kunnen we dan alleen nog opmerken dat u een nieuwe diesel hebt met een vertrouwd uiterlijk en met een nieuwe jas.

Maar mocht u perse willen overstappen op een nieuwe diesel  van kaliber dan willen wij u ook graag adviseren en begeleiden met het op te starten project.

Wij hebben als vervangers voor de 4.107 of de 4.108 geschikte scheepsmotoren van gerenommeerde merken deze zijn dan ook al diverse malen door ons geleverd & ingebouwd met volle tevredenheid van klant en ondernemer.


Vraag gerust eens naar de mogelijkheden hieromtrent.

Wij zullen u met alle geduld adviseren.


Meester Motorenrevisie & Scheepsreparatie. update 25 aug 2014.